Hopp direkte til innhold

Hopp direkte til Søk

www.dfs.no
Det frivillige Skyttervesen
Forsvar, sport og god våpenkultur

Nammo-cup 15 m

Vi drar i gang en ny runde med NAMMO-cup 15 meter. Denne gang for alle klasser.

Viktig:

  • Alle lag som arrangerer Nammo-cup må ha oppgradert til siste versjon av sitt resultatprogram fra enten Kongsberg, Megalink eller Sius.
  • Alle må importere XML-fil med resultater i Mitt DFS. Det er ikke mulig å registrere resultater manuelt.
  • Dere må legge inn Skytter-ID på alle skytterne. Skyttere uten ID vil ikke være med i sammenlagtlista eller på lagskyting.
  • Stevnenavnet skal inneholde «Nammo-cup», samt hvilken runde det er og navn på arrangørlag. F. eks.: «Nammo-cup 2 Sigdal».


 

Hva er Nammo-cup 15m?

Dette er en innendørs korrespondanseskyting. Det er ikke et offisielt mesterskap, men et konkurransetilbud som har som mål å sette i gang aktiviteten ute i skytterlagene.

Vi oppfordrer alle lag til å sette igang treninger så fort som mulig slik at deres skyttere kan delta på Nammo-cup!

Resultater:

Du vil etter hvert finne alle resultater ved å klikke her.

Merk: Det legges også opp en egen snarvei på forssiden av dfs.no. Vi oppdaterer resultatlistene daglig i perioden. Dette må gjøres manuelt av DFS.

Hvem kan delta?

Alle klasser.
Man kan kun delta i én klasse.

Lagskyting

I tillegg til den individuelle konkurransen blir det også lagskyting. Vi kommer tilbake til hvordan denne fungerer.

Hvor skal man skyte?

Det skal skytes på hjemmebane (15 meter), og skytingen skal gjennomføres på et arrangement som kun er åpent for lagets medlemmer.

De lag som ikke har egne hjemmebaner innendørs kan samarbeide med eller låne bane av nabolag.

Skyttere som på grunn av jobb eller studier ikke kan skyte på egen hjemmebane gis anledning til å skyte sammen med et annet skytterlag.

Hva slags program skal skytes?

Alle skyter 15 mesterskapsprogram alternativ 1 (altså ”utendørsprogrammet”; Skytterboka pkt. 11.130).

Klasse NU, NV, 1, åpen klasse og kikkertklassen skyter 25 skudd, øvrige klasser skyter 35 skudd.

Hvilket resultat skal telle?

Nammo-cup skytes over tre ulike runder og man kan velge å delta på én eller flere av disse. Uansett om du deltar i 1, 2 eller 3 runder er det kun ditt beste resultat som blir tellende i konkurransen.

I regi av skytterlaget og med standplassleder

Skytingen skal organiseres av skytterlaget, og det skal gjennomføres med standplassleder og med skytetider iht. Skytterboka.

Påmelding:

Du melder deg på via ditt lokale skytterlag. Ta kontakt med dem. 

Når skal det konkurreres?

Nammo-cup arrangeres over tre runder, og hver av rundene må skytes innenfor riktig ukenummer.

Runde 1: Uke 44

Runde 2: Uke 45

Runde 3: Uke 46

Skytterlagene kan delta og sende inn resultater på så mange av de tre rundene de ønsker. Får dere ikke blitt med i runde 1, kan dere likevel delta i runde 2 og 3. Eller for eksempel bare runde 3. Det er uansett kun skytterens beste resultat som blir tellende.

Frist for innsending av resultater:

Det skal sendes inn resultater for hver runde man deltar.

Runde 1: Søndag 7. november kl 21:00.

Runde 2: Søndag 14. november 21:00.

Runde 3: Søndag 21. november 21:00

Hva koster det å være med?

Det er gratis å delta.

Premiering:

Det vil bli premiering. Vi kommer tilbake til hva slags.

Hvordan registreres resultatene?

For hver uke dere er med, oppretter skytterlaget et stevne i Mitt DFS.
Stevnenavn spiller egentlig ingen rolle, men det anbefales å kalle
arrangementet:
Nammo-cup 1 «skytterlagsnavn» (for uke 44)
Nammo-cup 2 «skytterlagsnavn» (for uke 45)
Nammo-cup 3 «skytterlagsnavn» (for uke 46)

Alle må sette stevnetype til INNE.

Stevnebeskrivelse må være Nammo-cup.

Det skal se slik ut (bortsett fra at alle klasser skal være huket av):

oppsett stevne

Oppsett i resultatprogrammet og innsending av resultater

Sett opp resultatprogrammet som et helt vanlig stevne. Det er viktig at dere har oppgradert programvaren fra KTS/Megalink/SIUS til siste versjon!
I forhold til lagskytingen trenger ikke skytterlaget gjøre noe som helst. Dette skjer automatisk etter at resultatene er sendt inn. Når alle har skutt ferdig den aktuelle runden, genererer laget en XML-fil med resultater. Denne skal importeres inn i Mitt DFS på vanlig måte etter et stevne. Dette gjøres fortløpende og senest innen søndag klokken 21:00 den aktuelle uken.

Det vil ikke være mulig å legge inn resultater manuelt i Mitt DFS. Alle resultatene som skal være med i konkurransen må derfor ligge i XML-fila, som importeres i Mitt DFS.
 
Skyter dere på papp?

Resultater må legges inn i ett resultatprogram. Dette kan man gjøre på to måter, enten overføring fra standplass eller man kan manuelt punche inn resultater. Deretter må det lages en XML fil som importeres i Mitt DFS. Husk også å legge inn SkytterID. Uten SkytterID vil man ikke vises i sammenlagtlista

 
 

Spørsmål?