Hopp direkte til innhold

Hopp direkte til Søk

www.dfs.no
Det frivillige Skyttervesen
Forsvar, sport og god våpenkultur

Nammo-cup 15 m

All info om Nammo-cup 15 m for ungdomsklassene finner du her.

Viktig:

  • Pass på at dere følger lokale smittevernbestemmelser! Mange steder i landet er det pr nå ikke tillatt å gjennomføre Nammo-cup. Finn hvilke smittevernregler som gjelder dere her. Les mer om hvorfor vi fortsetter med Nammo-cup selv om mange ikke får deltatt her.
  • Alle lag som arrangerer Nammo-cup må ha oppgradert til siste versjon av sitt resultatprogram fra enten Kongsberg, Megalink eller Sius.
  • Alle må importere XML-fil med resultater i Mitt DFS. Det er ikke mulig å registrere resultater manuelt.
  • Det er kun tillatt å legge inn skyttere i klassene NU, R, ER, J og EJ. Legger dere inn andre klasser skaper dette utfordringer for resultatservice.
  • Dere må legge inn Skytter-ID på alle skytterne. Skyttere uten ID vil ikke være med i sammenlagtlista eller på lagskytingen.
  • Stevnenavnet må inneholde «Nammo-cup», samt hvilken runde det er og navn på arrangørlag. F. eks.: «Nammo-cup 2 Sigdal».
  • Frist for runde 3 er endret til torsdag 25. mars kl 21:00!


 

Hva er Nammo-cup 15 m?

Dette er en innendørs korrespondanseskyting for ungdomsklassene i DFS. Det er ikke et offisielt mesterskap, men et konkurransetilbud som har som mål å sette i gang ungdomsaktiviteten ute i skytterlagene.

Vi oppfordrer alle lag til å sette igang treninger så fort som mulig slik at deres ungdomsskyttere kan delta på Nammo-cup!

Resultater:

Du finner alle resultater ved å klikke her.

Merk: Det er også lagt opp en egen snarvei på forssiden av dfs.no. Vi oppdaterer resultatlistene daglig

NB! Sist oppdatert fredag 19.03 kl. 2100. Neste oppdatering søndag 21.03 på kvelden.
Dette må gjøres manuelt av DFS.

Hvem kan delta?

Klasse NU, R, ER, J og EJ.

Man kan kun delta i én klasse.

Lagskyting

I tillegg til den individuelle konkurransen er det også en lagskyting. 

I lagskytingen teller automatisk lagets 3 beste skyttere fra klasse R, ER, J og EJ (35-skudd).

Hvor skal man skyte?

Det skal skytes på hjemmebane (15 meter), og skytingen skal gjennomføres på et arrangement som kun er åpent for lagets medlemmer.

De lag som ikke har egne hjemmebaner innendørs kan låne bane av nabolag. Merk at dere må gjennomføre alene, ikke sammen med andre lag. Hvis 

Hva slags program skal skytes?

Alle skyter 15 mesterskapsprogram alternativ 1 (altså ”utendørsprogrammet”; Skytterboka pkt. 11.130).

Klasse NU skyter 25 skudd, øvrige klasser skyter 35 skudd.

Hvilket resultat skal telle?

Nammo-cup skytes over tre ulike runder og man kan velge å delta på én eller flere av disse. Uansett om du deltar i 1, 2 eller 3 runder er det kun ditt beste resultat som blir tellende i konkurransen,

I regi av skytterlaget og med standplassleder

Skytingen skal organiseres av skytterlaget, og det skal gjennomføres med standplassleder og med skytetider iht. Skytterboka.

Påmelding:

Du melder det på via ditt lokale skytterlag. Ta kontakt med dem. 

Når skal det konkurreres?

Nammo-cup arrangeres over tre runder, og hver av rundene må skytes innenfor riktig ukenummer.

Runde 1: Uke 10

Runde 2: Uke 11

Runde 3: Uke 12

Skytterlagene kan delta og sende inn resultater på så mange av de tre rundene de ønsker. Får dere ikke blitt med i runde 1, kan dere likevel delta i runde 2 og 3. Eller for eksempel bare runde 3. Det er uansett kun skytterens beste resultat som blir tellende.

Frist for innsending av resultater:

Det skal sendes inn resultater for hver runde man deltar.

Runde 1: Søndag 14. mars kl 21:00.

Runde 2: Søndag 21. mars 21:00.

Runde 3: Torsdag 25. mars 21:00

Hva koster det å være med?

Det er gratis å delta.

Premiering:

Siden det er gratis å delta er det ingen ordinær premiering. Men vi har litt premier på lur...

  • Ammo i kaliber .22 til nr 1, 2 og 3 i alle individuelle klasser (ikke NU), hhv. 1500, 1000 og 500 patroner.
  • Ammo i kaliber .22 til nr 1, 2 og 3 i lagkonkurransen hhv. 5000, 5000 og 5000 patroner.
  • 10 tilfeldige skytterlag trekkes hver uke ut til å vinne 2000 patroner i kal. .22.

Hvordan registreres resultatene?

For hver uke dere er med, oppretter skytterlaget et stevne i Mitt DFS.
Stevnenavn spiller egentlig ingen rolle, men det er ryddig å kalle
arrangementet:
Nammo-cup 1 «skytterlagsnavn» (for uke 10)
Nammo-cup 2 «skytterlagsnavn» (for uke 11)
Nammo-cup 3 «skytterlagsnavn» (for uke 12)

Alle må sette stevnetype til INNE.

Stevnebeskrivelse må være Nammo-cup.

Det skal se slik ut:

oppsett stevne

Oppsett i resultatprogrammet og innsending av resultater

Sett opp resultatprogrammet som et helt vanlig stevne. Det er viktig at dere har oppgradert programvaren fra KTS/Megalink/SIUS til siste versjon!
I forhold til lagskytingen trenger ikke skytterlaget gjøre noe som helst. Dette skjer automatisk etter at resultatene er sendt inn. Når alle har skutt ferdig den aktuelle runden, genererer laget en XML-fil med resultater. Denne skal importeres inn i Mitt DFS på vanlig måte etter et stevne. Dette gjøres fortløpende og senest innen søndag klokken 21:00 den uken dette er skutt.

Vi skrev tidligere at man i tillegg skulle sende XML-fila på epost. Dette skal man nå ikke gjøre. Vi har nå programmert systemet slik at dette gjøres automatisk.

Det vil ikke være mulig å legge inn resultater manuelt i Mitt DFS. Alle resultatene som skal være med i konkurransen må derfor ligge i XML-fila, som importeres i Mitt DFS.
 
Skyter dere på papp?

Resultater må legges inn i ett resultatprogram. Dette kan man gjøre på to måter, enten overføring fra standplass eller man kan manuelt punche inn resultater. Deretter må det lages en XML fil som importeres i Mitt DFS. Husk også å legge inn SkytterID. Uten SkytterID vil man ikke vises i sammenlagtlista

 
 

Spørsmål?